How to Conquer a Hike With Toddlers

We recently hiked Snowdon (Pyg Trail) and wanted to share what we brought for the twins and what I wore to ensure I made it all the way up and down.

For the Kids

1. Backpack carrier – obviously, this is a must. I made the mistake of forgetting my backpack carrier for Arthur’s seat in Scotland, and trust me folks, never again will I make that mistake again. We have this one, and this one.
  2.  Snacks – I am always a fan of juice pouches. They’re not messy and don’t take up much space. Michael and I actually ate what they didn’t finish to give us the extra energy.
  3. Sun Protectant – The forecast was supposed to be in the 40s and cloudy. When we got to the mountain, it was 60s and sunny! In any event, we were not prepared for the sun so we didn’t pack sunscreen. But I suggest packing or putting sunscreen before you go out. And bring hats/sunglasses for the littles to wear. There were wild sheep and birds flying and I know it was hard for the kids to see because it was so sunny.
  4. Appropriate Clothing – Once again, we were not prepared for the sun so we packed light jackets and made sure the kids were in comfortable and loose clothing.

What I Wore

1. I made sure to wear clothing that would soak up my sweat to ensure my body remained cool. My shirt and yoga pants are from Under Armour.
  2. I bought my first pair of hiking shoes for this hike. I didn’t buy the shoes with ankle support because I wanted to buy shoes that I can wear on other occasions as well. I did get waterproof though, which is perfect for camping as well. The shoes I bought are here. Since I bought them only a few days before our hike, I “broke” them in by wearing them with two pairs of socks and walked around our village (about 3 miles). By the time it came for our hike, they fit perfect, I didn’t come out with any blisters 🙂
  3. I would not recommend wearing cotton socks. Wool socks will help keep your feet cool while you’re busy sweating and I loved that they were thick enough to keep my feet stable.
  4. I also bought walking poles for us, which I cannot recommend enough for hiking with kids on your back!!! There were very steep inclines and loose rocks throughout our climb and the pole definitely helped me stabilize my balance.
  5. My Oakley sunglasses are polarized, which I love because it helps me retain all the color that I soaking in.
  6. I have an Apple Watch and loved that it tracked not only our steps, but also the elevation, and time we were out. *Disclaimer* The watch specifically, only tracks movements made on the watch so if your hand is holding a pole or stroller, it will not calculate those as ‘steps’ (I had to learn this the hard way folks).

May you always find the adventurous part of life-

AMojita

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hace poco fuimos de excursión a Snowdon (Pyg Trail) y queríamos compartir lo que trajimos para los gemelos y lo que llevaba puesto para asegurarme de que subía y bajaba.

Para los niños
Operador de mochila: obviamente, esto es imprescindible. Cometí el error de olvidar a mi mochila transportadora para el asiento de Arthur en Escocia, y créanme amigos, nunca más volveré a cometer ese error. Tenemos este y este.
Aperitivos: siempre me gustan las bolsas de jugo. No son desordenados y no ocupan mucho espacio. Michael y yo realmente comimos lo que no terminaron para darnos la energía extra.
Protector solar: el pronóstico se suponía que estaría en los años 40 y nublado. Cuando llegamos a la montaña, ¡era 60 y soleado! En cualquier caso, no estábamos preparados para el sol, así que no empacamos protector solar. Pero sugiero empacar o poner protector solar antes de salir. Y traiga sombreros / gafas de sol para que los pequeños se pongan. Había ovejas salvajes y pájaros volando y sé que era difícil para los niños verlos porque hacía mucho sol.
Ropa apropiada: una vez más, no estábamos preparados para el sol, así que empacamos chaquetas livianas y nos aseguramos de que los niños llevaran ropa cómoda y suelta.
Lo que me puse
Me aseguré de usar ropa que absorba mi sudor para asegurar que mi cuerpo permanezca frío. Mi camisa y pantalones de yoga son de Under Armour.
Compré mi primer par de zapatos de senderismo para esta caminata. No compré los zapatos con soporte para tobillo porque quería comprar zapatos que también puedo usar en otras ocasiones. Me hice impermeable, sin embargo, que es perfecto para acampar también. Los zapatos que compré están aquí. Como los compré solo unos días antes de nuestra caminata, los “rompí” llevándolos con dos pares de calcetines y caminé por nuestro pueblo (aproximadamente 3 millas). Cuando llegó nuestra caminata, encajaron perfectamente, no salí con ninguna ampolla 🙂
No recomendaría usar calcetines de algodón. Los calcetines de lana te ayudarán a mantener los pies frescos mientras estás ocupado sudando y me encantó que fueran lo suficientemente gruesos como para mantener mis pies estables.
¡También compré bastones para caminar para nosotros, que no puedo recomendar lo suficiente para ir de excursión con los niños en su espalda! Hubo pendientes muy empinadas y rocas sueltas a lo largo de nuestra escalada y el poste definitivamente me ayudó a estabilizar mi equilibrio.
Mis gafas de sol Oakley están polarizadas, lo cual me encanta porque me ayuda a conservar todo el color que me gusta.
Tengo un Apple Watch y me encantó que siguiera no solo nuestros pasos, sino también la elevación y el tiempo que pasamos afuera. * Descargo de responsabilidad * El reloj específicamente, solo rastrea los movimientos realizados en el reloj, por lo que si su mano sostiene un palo o una carriola, no los calculará como ‘pasos’ (tuve que aprender esto de la manera difícil gente).